Türkiye’de uzun yıllar geçirdikten sonra Almanya’ya biz de gelen herkes gibi kişisel/ülkesel birçok nedenden geldik. Almanya birçok konuda Türkiye’den daha iyi bunu söyleyebilirim ama bir şeyler eksik kalıyor. O güzel arkadaşlıklar, kalabalık sofralar, misafirperverlik, samimiyet, yemek kültürü vs. Siz nasıl alıştınız buraya? Bayrama da sayılı günler kala biraz duygusallaştık sanırım.
Selamlar,
15 sene oldu benim, alıştım mı diye sorarsanız evet kesinlikle. Kendimi burada huzurlu ve mutlu hissediyorum. İlk senelerde özellikle de bayram zamanlarında hep aklım Türkiye’de kalırdı, o kadar iyi anlıyorum ki sizi.
Bayram zamanında sosyal medyadan uzak durmak isterdim, sırf arkadaşlarımı ya da ailemi bayram keyfi yaparken görmeyim diye.
Zamanla alışıyor insan, size 3 tane tavsiye:
-
Almanca
-
Sosyal çevre kurmaya çalışın, özellikle sizin gibi Türk aileler yaşam kalitenizi çok artırır
-
Sabır
Duygularınız çok doğal, daha iyi bir hayat için buraya geldiniz, sahip olacağınıza inanıyorum.
Selamlar
İçimi sıcacık yapan bir yorum oldu çok teşekkür ederim. Çevrem var ama yine de Türkiye’deki o sıcaklığı bir türlü yakalayamıyor olmak içimizi burkuyor. Dikkate alacağım tavsiyelerinizi, teşekkürler. Şimdiden güzel bayramlar ![]()
Abi valla alışan cindir ya
Benim çok uzun yıllarım olmadı burada ama Türkiye gibisi yok diyorsun sosyal ilişkilerde. Sonra tabi akla liyakat, maddiyat gibi kelimeler gelince susup içine atıyorsun orası ayrı. Tavsiyem gerçekten de Alman arkadaşlar edinmeye çalışmak benim de. Fırsat buldukça Türkiye’ye bilet bakmamın dışında bir sorun yok
alıştım